Direktlänk till inlägg 6 januari 2014

Mikael lämnades sönderslagen av ungdomsgäng

Av sven - 6 januari 2014 11:57

Oprovocerat hoppade tre killar på Mikael. Slagen till marken med blod över hela kroppen lämnar de Mikael och försvinner mot Mc Donalds där de fastnar på film.

Vid tolvtiden natten till midsommaraftonen gick 30-årige Mikael hem efter en fest med sina vänner. Utanför tunnelbanan vid Fridhemsplan i stadsdelen Kungsholmen mötte han tre killar som frågade om cigaretter. När Mikael svarade att han inte har några blev männen plötsligt aggressiva och gav sig på honom.


   - Jag får en smäll i ansiktet och flyger baklänges. Sedan använder dem mitt huvud som fotboll, berättar Mikael.

Mikael får ett flertal slag i ansiktet, samtidigt som han får sparkar mot huvudet. Gärningsmännen lämnar sedan Mikael bakom sig, blodig och sönderslagen.


Fastnade på övervakningsfilm

Mikael fick hjälp av några förbipasseranden och ambulans tar honom till sjukhuset.

   - När jag väl fick min telefon på sjukhuset ringde jag först och främst till en vän och bara grät och grät. Jag trodde inte att det var sant att jag låg på sjukhus. Jag fick blod över hela min jacka, över hela min tröja, säger Mikael.


Under tiden Mikael ligger på sjukhus tar sig gärningsmännen till Mc Donalds på St. Eriksgatan där en av dem fastnar på en övervakningsfilm.

Mannen beskrivs vara mellan 18 till 25 år gammal. Vid tillfället hade han en svart jacka med vita ränder på ärmarna och längst ner på jackan.

Vet du något om misshandeln? Ring Efterlyst på 08-702 00 90


Källa: http://www.tv3.se/efterlyst/fall/mikael-l%C3%A4mnades-s%C3%B6nderslagen-av-ungdomsg%C3%A4ng

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sven - 7 mars 2014 17:02

    http://svenssontankar.blogspot.se/

Av sven - 15 januari 2014 20:39

  Goodbye Sweden - Adjöss med Sverige! (Pat Condell)   Är Sverige helt slut som Svensk nation? Förmodligen är det så eftersom de flesta svenskar inte ens vet att den (svenska nationen) avskaffades genom ett beslut i riksdagen den 2...

Av sven - 15 januari 2014 20:37

Förstår folk inte bättre nu för tiden? Kan dom inte tänka längre än näsan räcker? Om man nu vill (och det är klart att man ska) kämpa för kvinnors rättigheter och inte låta dessa sjuka män behandla kvinnor och barn som slavar eller objekt. Inte fan k...

Av sven - 15 januari 2014 20:34

Fyra fall 12 augusti 2013. En 13-årig flicka faller från en balkong på tredje våningen på Docentgatan i Hermodsdal. Det sker i samma område där en 16-årig flicka tidigare dött efter att ha fallit från en balkong. Den 13-åriga flickan klarar sig ...

Av sven - 15 januari 2014 20:31

  Nyheter 2013-08-17 ”Reinfeldt kastar sten i glashus” Den politiska tempen skruvas nu upp rejält inför supervalåret 2014.  Statsminister Fredrik Reinfeldt (M) gick till stenhård attack mot oppositionen i sitt sommartal.  Och fick ...

Ovido - Quiz & Flashcards